De ce nu vad reclame cu PSD?
Frank Herbert
De ce Google sau Facebook nu imi arata reclame cu PSD? Probabil te gandesti ca eu nu urmaresc pagina lor sau ca nu ii caut pe Google si de accea nu ajung reclamele PSD la mine. Dar eu nu urmaresc nici pagina PNL sau USR si nici nu i-am cautat pe Google. Atunci de ce au ajuns reclamele PNL si USR la mine?
Eu sunt interesat de afaceri. Sunt abonat la pagini de afaceri din tara dar mai ales din afara. Consum zilnic continut de business. Comand foarte multe carti de business de pe net. Citesc multe ebook-uri pe Kindle, tot cumparate online. Carui doctrine politice corespunde mediul de afaceri? Exact! Doctrinei liberale.
Doctrina socialista, peste tot in lume se adreseaza populatiei, ca de aia ii si zice “socialism”. Doctrina liberala pe de alta parte, se adreseaza printre altele, mediului de afaceri. Esenta liberalismului clasic consta in libertatea individului, in raport cu statul, in libertatea de a fi întreprinzător.
Nu fac politica si nu ma pricep la politica, dar observ ca in societatea noastra e tot mai mult vorba de stanga sau dreapta. Ori e alba, ori e neagra. Eu zic ca daca un lucru e corect, nu ma intereseaza cine l-a facut.
De ani de zile laptopul meu se deschide pe Monitorul Oficial si pe site-uri de afaceri. Citesc zilnic legi si proiecte de lege. Pot sa spun ca au fost luate masuri(in domeniul fiscal si de afaceri) foarte bune de catre PSD. Altele groaznice. Cam la fel si la PNL, care in ultima perioada se comporta ca un partid socialist, nu prea ajuta antreprenorii, dar asta e alt subiect.
Toate cautarile tale pe Google si Facebook ti-au creat un tipar. Apoi ”inteligenta artificiala” ti-a livrat doar informatie care e pe placul tau. Oamenilor nu le place sa fie contrazisi (isi doresc confirmare sociala), asa ca algoritmul ti-a livrat doar informatie conform tiparului tau de gandire si conform perceptiilor tale.
Stiai ca daca faci o cautare pe Google o cautare despre incalzirea globala, acesta iti va oferi informatii diferite in functie de tara din care ai trimis intrebarea? Asta inseamna ca Google nu ofera informatia corecta si unica, ci raspunde pe placul omului si conform culturii acestuia. De ce ar face asta? Pentru bani. Modelarea culturala a unei nevoi, o transforma in dorinta, iar oamenii sunt mult mai dispusi sa cumpere ceva ce isi doresc, decat ceva de care au nevoie. Ai nevoie sa bei apa, dar iti doresti o Coca-Cola.
Se spune ca daca tu nu platesti pentru un produs, inseamna ca tu esti produsul. Iti reamintesc scandalul cu Cambridge Analytica, acea companie americana care a obtinut datele a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook, date pe care le-ar fi utilizat pentru a intelege psihologia utilizatorilor si a le influenta votul in favoarea lui Donald Trump sau a Brexit.
Acum vine intrebarea:” Ceea ce tu crezi ca sti, e si corect?”. Daca realitatea ti-a fost modificata astfel incat sa fie pe placul tau? Daca tu faci acum in business lucruri care imbogatesc pe altii?
Incearca sa verifici informatia din mai multe surse. Contesta tot ce sti si intreaba-te de unde sti. Daca sti de la cineva care isi da cu parerea fara sa poata proba ce spune, atunci e foarte grav pentru tine. Inseamna ca cel mai probabil esti in niste grupuri si urmaresti niste oameni care iti livreaza informatie pe placul tau, dar care cel mai probabil nu e si corecta.
Daca modul in care faci business-ul nu este atat de corect pe cat crezi tu ca este? Daca exista si alte metode de care tu nu ai auzit? Inseamna ca nu sunt corecte doar pentru ca tu nu sti de ele? Nu fii ignorant!
Stiu ca nu vrei varianta mai grea, dar daca e corecta, pe ea ar trebui s-o alegi. Greu nu inseamna sa muncesti 12 ore pe zi. Greu inseamna sa faci astazi un efort suplimentar(fizic sau financiar), dar care sa-ti usureze viata antreprenoriala si personala. Daca nu sti ce trebuie sa faci cu afacerea ta, daca nu sti cum s-o dezvolti si sa te eliberezi de stresul ei, este pentru ca nu cauti informatia unde trebuie!
Ai grija ce alegi, ca poate alegerea nu-ti apartine…
“Contabilitatea este ieftina si o gasesti peste tot. Pentru o afacere adevarata, ai nevoie de un partener pe un domeniu despre care nu stii prea multe, dar care iti poate decide viitorul companiei.” – Dan Preda
www.contabilitateslatina.ro
www.verificarebalanta.ro
www.academiadecontabilitate.ro